生日快乐🎁

我最菜

⚡️GENIUS !:

《我和我的祖国》手写合札

祝祖国七十岁生日快乐,繁荣昌盛,唱响时代高歌

标题(由上到下): @叶安 /  @窦笙  / 原po / @F.T.W  / 清浅 / @ @青钰君  / @今天也是暴躁嗷 /  @风沙星辰 / @⚡️GENUIS! 

P2 中:原po 英:清浅

P3 中: @风沙星辰 英: @青钰君 

P4 中: @叶安 英: @F.T.W 

P5 中: @REPLICA 英: @窦笙 

P6 中: @今天也是暴躁嗷 英: @⚡️GENUIS! 


歌词:

中文:

 我和我的祖国一刻也不能分割

无论我走到哪里都流出一首赞歌

我歌唱每一座高山我歌唱每一条河 

袅袅炊烟小小村落路上一道辙

你用你那母亲的脉搏和我诉说


我的祖国和我像海和浪花一朵

浪是海的赤子海是那浪的依托

每当大海在微笑我就是笑的旋涡 

我分担着海的忧愁分享海的欢乐

永远给我碧浪清波心中的歌 


英文:(翻译来自网络)

China catches my heart

No one can break us apart

No matter where I travel

You are what I'm singing for

I'm singing of your high mountains

I'm singing of your land and rocks

Singing of hometown,the big or small

Sing of them ones more

You share with stories before

Make me cheerful

My motherland and me are the spindrift

I am your dear spindrift

You are the sea that hugs me

Whenever you get to smile

You raise me up,make me high

I share all your sorrows and joys

Share seashells on the shore


You are the mother we all adore

We all adore



授权

评论

热度(1325)

  1. 共5人收藏了此图片
只展示最近三个月数据

火星

不怎么在,偶尔发点